Wilt u jaar na jaar genieten van een betrouwbare robotgrasmaaier én van een mooi gemaaid gazon? Dan is een jaarlijks onderhoud ontzettend belangrijk.
Als expert, verzorgen wij graag een deskundig winteronderhoud en voeren daarbij de volgende werkzaamheden uit:
Het winteronderhoud is inclusief:
Bij het ophalen van uw maaier(s) ontkoppelen wij het laadstation en zetten dit voor u klaar, zodat u deze veilig kunt opbergen.
Bij het retour brengen sluiten wij uw laadstation aan, activeren de robotgrasmaaier, inclusief een korte werkingstest. Uw maaier is dan direct weer helemaal klaar voor het maaiseizoen.
Ophalen van uw maaier(s):
Ons streven is om alle maaiers op te halen vóór 28 november 2025. Belangrijk is dat uw maaier volledig is opgeladen. Wij adviseren u deze minimaal 12 uur voor het ophalen in het laadstation te plaatsen. Onze monteur controleert bij het ophalen van de maaier(s) of u een kabelbreuk in uw tuin heeft, indien van toepassing reserveert onze afdeling planning hiervoor tijd bij het retour plaatsen van uw maaier(s) in het voorjaar.
Retour brengen van uw maaier(s):
Voorspellingen van het weer zijn moeilijk te maken maar wij garanderen dat uw maaier uiterlijk 21 maart 2026 bij u retour is, mits de weersgesteldheid onze werkzaamheden niet belemmeren. Denk daarbij aan; sneeuw, vorst of een gevoelstemperatuur van onder de 10 graden. Mocht dit zich in februari 2026 voordoen, dan zijn wij helaas genoodzaakt de tijdsduur daarvan als verlenging van deze periode te beschouwen. Resumé: blijkt het in februari 2026 vijf dagen te vriezen dan plaatsen wij uw maaier(s) uiterlijk 5 werkdagen na 21 maart 2026 retour.
Storingen bij retour plaatsen:
Is er bij het ophalen van uw maaier een kabelbreuk geconstateerd, zullen wij de reparatie bij het retour plaatsen inplannen op onze route en hiervoor extra tijd reserveren. Kan onze monteur de kabelbreuk in het voorjaar niet binnen 45 minuten oplossen, dan komen wij binnen 10 werkdagen bij u terug, gerekend vanaf 21 maart 2026.
U kunt uw maaier(s) brengen op:
• zaterdag 15 november 2025 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
• zaterdag 29 november 2025 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
• zaterdag 13 december 2025 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
U kunt uw maaier(s) na onze gereed melding via email ophalen op:
• zaterdag 21 februari 2026 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
• zaterdag 7 maart 2026 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
• zaterdag 14 maart 2026 tussen 9.00 en 13.00 uur in Nistelrode & Geldermalsen
Aanmelding vooraf per mail is noodzakelijk.
De locatie van brengen is voor ons ook de locatie van ophalen.
Schikt één van deze data u niet, dan zoeken we samen met u naar een oplossing. Het tussentijds brengen of ophalen is procesmatig erg belastend en tijdrovend. Wij vragen u vriendelijk, maar dringend hiervan alleen in uitzonderlijke gevallen gebruik van te maken.
Voorwaarden
Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de datum van binnenkomst. VITARO blijft gerechtigd om naar eer en geweten de volgorde te bepalen om zo te kunnen voldoen aan de hierboven gestelde voorwaarden.
Efficiëntie en lage milieu belasting
Wij vragen u vriendelijk doch dringend om de per mail aangekondigde planningsdatum voor zowel het ophalen als retour brengen te respecteren. Is onze eerste voorgestelde datum om welke redenen niet mogelijk, dan stellen we alles in het werk om samen met u een passende datum te plannen. Moeten wij hierbij speciaal voor u rijden dan berekenen we een toeslag van € 22,50 euro inclusief BTW.
Overweegt u de aanschaf van een nieuwe machine?
Twijfelt u of winteronderhoud voor uw machine nog raadzaam is, geef dit bij uw aanmelding duidelijk aan. Wij denken hierin graag met u mee!
Externe factoren:
Wij stellen alles in het werk om u als klant zo goed mogelijk te bedienen. We hebben eerder aan den lijve ondervonden dat externe factoren kunnen leiden tot vertragingen. Wij denken en hopen hiervoor voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen te hebben. Mocht het toch anders zijn hopen wij op uw begrip.
Verzekering
De meeste verzekeringsmaatschappijen dekken de opslag van de robotgrasmaaier op onze locatie, het kan echter zijn dat u uw verzekeraar op de hoogte moet stellen. Wij verzoeken u dit vooraf te controleren. De verzekering van VITARO dekt de opslag van uw robotgrasmaaier op onze locatie niet.
Facturering:
Haal en Brengservice: nadat wij de maaier(s) bij u hebben opgehaald, ontvangt u van ons een factuur voor de reservering van opslag-en arbeidscapaciteit. Zodra het winteronderhoud aan uw machine(s) heeft plaatsgevonden, worden de eventueel vervangen onderdelen separaat in rekening gebracht.
Zelf brengen en halen: zodra het onderhoud aan uw maaier(s) gereed is, ontvangt u van ons een factuur voor de totale kosten (arbeid en onderdelen).
Aanmelden mogelijk vanaf 15 oktober
De ervaring leert dat een robotgrasmaaier een zeer positieve bijdrage levert aan een mooi gazon. Maar een goede bemesting en kalk verspreiden is cruciaal om de bodem van de juiste mineralenbalans te voorzien.
Deze meststof dient slechts eenmaal per jaar te worden aangebracht en geeft, omdat deze gecoat is, een continue voeding aan uw gazon. Het zorgt er niet voor dat uw gazon heel snel groeit, maar wel dat het blijft groeien. Hierdoor krijgt u ook dat mooie strakke, dichte, donkergroene gazon.
Kalk
Verspreiding: november / december / januari
Menzel 31
5388 SX Nistelrode
0412 613149 robotgrasmaaiers@vitaro.nl
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 09.00 – 17.00 uur
Weekend: gesloten